درباره مديركل جوان و جديد

مهدي زمان زاده

روزنامه نگار

مدير كل جوان و جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با هدف تغيير و بهبود چهره اداره كل متبوع خود تلاش هاي گسترده اي را آغاز كرده است.



محمود عاليشوندي كه حدود دو ماهي است سكاندار عرصه مديريت فرهنگي استان شده است با انتصاب هاي فراوان كه به مشاوره برخي دوستان خود در صدا وسيما و بعضي ديگر از فعالان فرهنگي هنري استان انجام داده است تلاش جدي را براي بهبود چهره اين اداره كل آغاز كرده است.

هرچند فعاليت هاي فرهنگي و هنري به اعتبارات زيادي نياز دارد و از سوي ديگر شنيده مي شود بدهي چند صد ميليون توماني از دوره مديريت گذشته به عاليشوندي به ارث رسيده است ولي وي با استفاده از روش هاي مختلف در صدد بهبود شرايط است.

ارتباط مستمر با وزارت فرهنگ وارشاد، استاندار يزد و ديگران باعث شده است تا از دغدغه هاي عاليشوندي در خصوص عدم توجه مقامات عالي به حوزه فرهنگ كاسته شود.

البته بايد گفت نقطه عطف اين تلاش بايد در سفر سوم رياست جمهوري به استان يزد بروز كند. سفري كه از هم اكنون لقب" فرهنگ محور" گرفته است.

بي شك او بايد نسخه اي در حد و اندازه يك مدير جوان، فعال، تلاشگر، اهل مشورت و از همه مهمتر با سابقه روشن رسانه اي و هنري روي ميز هيئت دولت بگذارد تا در اجراي برنامه هايش حداقل دلمشغولي ستادي نداشته باشد. بي شك انتقاد او از اجرايي نشدن مصوبات سفر اول و دوم هم نشان از تعمق وي در اين سفر دارد. سفري كه براي او در حكم "سفر معجون وار" مي باشد. معجوني كه كمتر براي مديري در شرايط عاليشوندي دست يافتني به نظر مي رسد. و صد البته كه اگر به اشتباه تجويز شود جبران آن بسي ناممكن است.

سخن گفتن از فرهنگ و هنر در جامعه همچون يزد كار بس سخت و بعضا ناممكن مي نمايد ولي با تعيين اولويت هاي كاري، هدفگذاري زمان دار و از همه مهمتر انتخاب تيم هاي اجرايي قوي هر ناممكني، ممكن مي نمايد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا